img

Klucz do sukcesu? Wydobądź to, co najlepsze z Twoich pracowników

Jeśli chcesz, aby Twoja firma odniosła sukces, aby z roku na rok rosła i przynosiła zyski, musisz skupić się na rzeczach ważnych. Większość menedżerów zakłada, że chodzi tu o nowe produkty i usługi, innowacyjne kampanie marketingowe i przejście do świata bardziej internetowego.

Oczywiście, te rzeczy są ważne, ale co z tymi, którzy faktycznie wykonują pracę? Przecież gdyby nie pracownicy, firma nie miałaby racji bytu?

Skupienie się na wydobyciu z pracowników tego, co najlepsze, to szybka droga do sukcesu w biznesie. To wszystko może być tak proste. Możesz pracować w oparciu o najnowocześniejsze technologie, wymyślać produkty, które wybijają innych ponad przeciętność, ale jeśli nie masz szczęśliwych i zaangażowanych pracowników, Twoja firma po prostu będzie się kręcić i upadnie.

Mając to wszystko na uwadze, co możesz zrobić, aby przede wszystkim wydobyć ze swoich pracowników to, co najlepsze?

W tym przewodniku przedstawimy najważniejsze kwestie do rozważenia i udzielimy kilku przydatnych rad, jak można poprawić morale i ogólną wydajność w biurze. Większość z tych pomysłów może wydawać się prosta na pierwszy rzut oka, ale kiedy zagłębisz się nieco bardziej i przyjrzysz się powodom, dla których są one ważne, zrozumiesz, że tak naprawdę chodzi o nawiązanie głębszej więzi z człowiekiem. Chodzi po prostu o to, aby dać pracownikom to, czego potrzebują na poziomie emocjonalnym.

Jeśli uda Ci się to osiągnąć, zauważysz, że wyniki Twojej firmy natychmiast się poprawią.

Nie wierzysz nam? Zanurzmy się nieco głębiej i pokażemy Ci dlaczego.

Czym jest morale i dlaczego jest tak ważne?

W morale nie chodzi o to, aby wszyscy śpiewali w biurze i skakali do i z przerw na lunch, ale o to, aby każdy był zadowolony ze swojej roli i czuł się wspierany. Może to być wszystko - od rodzaju używanych mebli biurowych i ich wpływu na organizm, po sposób, w jaki słuchasz ich pomysłów i uwzględniasz je w swoich działaniach.

Podstawowe równanie jest następujące - kiedy morale są wysokie, wydajność jest wysoka, a zatem zyski rosną. Gdy morale są niskie, produktywność jest niska, często popełniane są błędy, cierpią na tym klienci, a zyski zaczynają spadać.

Czy widzisz, jak ważne jest, aby Twoi pracownicy byli uśmiechnięci? Jeśli jako menedżer koncentrujesz się na marżach zysku, kampaniach marketingowych i biciu swoich pracowników po głowie celami (oczywiście w przenośni), to w końcu będziesz miał raczej poirytowanych i niezadowolonych pracowników. Z drugiej strony, jeśli będziesz pytać o zdanie, traktować ich jak ludzi i słuchać, co mają do powiedzenia, może się okazać, że korzyści będą większe, niż myślisz.


Teraz, gdy wiemy już, dlaczego morale jest tak ważne, musimy skupić się na tym, jak je poprawić. Metody, o których będziemy mówić, są pogrupowane w duże obszary tematyczne. Jeśli uda Ci się odhaczyć każdy z nich na swojej liście, z pewnością zauważysz, że Twoje morale są wysokie, pracownicy pracują na pełnych obrotach, a pomysły przychodzą do Ciebie gęsto i szybko.

Metoda 1: Wspieranie pracowników w osiąganiu ich potencjału

Pierwszym tematem, który zamierzamy poruszyć, jest wspieranie pracowników w ich środowisku pracy, aby pomóc im w osiągnięciu ich potencjału. Nie chodzi tu o środowisko biurowe, ponieważ tym zajmiemy się nieco później. Temat ten dotyczy wspierania pracy wykonywanej przez Twoich pracowników i pomagania im, by w przyszłości mogli pójść o krok dalej.

Na przykład, być może masz pracownika, o którym wiesz, że może dokonać wielkich rzeczy, ale potrzebuje on po prostu niewielkiego zastrzyku pewności siebie i kogoś, kto pomoże mu pokierować w pewnych obszarach umiejętności. W takim przypadku, co powiesz na mentoring?

Mentoring dla nowych pracowników lub tych, którym brakuje pewności siebie

Jeśli nie jesteś pewien, czym jest mentoring, zapoznaj się z poniższą infografiką

Źródło: www.smf.org.uk/mentoring

Główne plusy przydzielenia pracownikowi mentora to:

  • Przydzielenie pracownikowi osoby, której może on zadawać pytania
  • Zbudowanie więzi zaufania między pracownikiem a jego mentorem, co ułatwia pracownikowi słuchanie rad, które są mu udzielane.
  • Dając pracownikowi odpowiedniego mentora, np. osobę doświadczoną, może on uczyć się na podstawie doświadczenia z pierwszej ręki, a nie czegoś, co przeczytał w podręczniku lub poradniku internetowym.
  • Poczucie wsparcia ze strony mentora daje pracownikowi poczucie prawdziwej pewności siebie

Mentorzy są zazwyczaj przydzielani nowym pracownikom lub pracownikom, którym brakuje pewności siebie i wiary w swoje możliwości. Mając kogoś, komu mogą zadawać pytania, kto może być ich cieniem, a w zasadzie kogoś, kto się o nich troszczy, pracownik poczuje się pewniej, a tym samym będzie w stanie udzielać sugestii przy krzesłach w sali konferencyjnej, podczas gdy w przeszłości być może milczał.

Oferowanie nowych obowiązków tym, którzy ich poszukują

To zupełnie normalne, że od czasu do czasu praca staje się nieco przyziemna; być może codzienne zadania są takie same dzień po dniu, a w takim przypadku łatwo o lekką "identyczność". Jeśli tak wygląda Twój codzienny harmonogram pracy, czy możesz winić pracownika za to, że staje się nieco niedbały? Oczywiście, że nie!

Ustalenie, którzy pracownicy mogą nadawać się do nowych i dodatkowych obowiązków, to dobry sposób na wydobycie z nich tego, co najlepsze. Pracownik mógł utknąć w rutynie, być może czując się nieco przytłoczony prozaicznym podejściem do swojej pracy, a w takim przypadku nowe zadanie może wystarczyć, aby go z niej wyciągnąć, dodać mu iskry i sprawić, że jego komórki mózgowe zaczną pracować na pełnych obrotach!

Jest jednak pewne ostrzeżenie związane z tą sugestią. Nigdy nie jest dobrym pomysłem po prostu nakładanie dodatkowej odpowiedzialności na pracownika, który nie wydaje się w stanie sobie z nią poradzić lub który o to nie prosił. W takim przypadku morale najprawdopodobniej pójdą w zupełnie inną stronę, a stres i niepokój zaczną przenikać do codziennej rutyny.

Dobrym sposobem podejścia do tego tematu jest poruszenie go na spotkaniu zespołu. Kiedy siedzicie przy stołach w sali konferencyjnej, wystarczy wspomnieć, że jeśli ktoś ma ochotę spróbować nowego zadania, powinien dać znać. Powinieneś wspomnieć, że nie będą oni przeciążeni, ponieważ jest mało prawdopodobne, aby któryś z pracowników zgłosił się po dodatkową pracę do i tak już przepełnionego talerza!

W takim przypadku wyjaśnij, że chcesz dać pracownikom szansę rozwijania nowych umiejętności, a każdy zainteresowany powinien się zgłosić i omówić zadania, które można przenieść gdzie indziej, oraz nowe, które można im powierzyć.

Nigdy nie wiadomo, czy któryś z pracowników nie zgłosi się i nie otrzyma zupełnie nowego zadania, w którym niespodziewanie zabłyśnie. Może się okazać, że w Twoim biurku siedzi przyszły menedżer, który ma niezbadane talenty!

Najważniejsze jest to, że oferując taką szansę, pokazujesz swoim pracownikom, że chcesz pomóc im w rozwijaniu umiejętności i wiedzy, a w przyszłości być może w przejściu na inne stanowiska.

Oferowanie kursów szkoleniowych i dostęp do edukacji

Pomysł nowego szkolenia zazwyczaj nie spotyka się z entuzjastycznym przyjęciem, ale dobrym rozwiązaniem jest umożliwienie pracownikom zgłaszania się do firmy z propozycjami kursów, które chcieliby odbyć. Pokazuje to, że nie wybierasz za nich, lecz pozwalasz im na podejmowanie świadomych decyzji dotyczących ich kariery, a kierownictwo dołoży wszelkich starań, aby im to umożliwić.

Oczywiście nie oznacza to, że pracownicy mogą wybierać kursy i możliwości kształcenia, które nie są w ogóle związane z ich stanowiskiem, ale warto pomyśleć o wszystkim, co może dać im dodatkowe umiejętności i wiedzę na przyszłość.

W wielu organizacjach każdy pracownik ma do dyspozycji budżet szkoleniowy, np. określoną kwotę w ciągu roku, którą może przeznaczyć na konkretne szkolenia i kursy edukacyjne. O ile nie koliduje to zbytnio z bieżącą pracą, oferowanie takich możliwości może być świetnym sposobem na zwiększenie pewności siebie i zachęcenie do nauki w przyszłości.

Wspierając swoich pracowników w pełnieniu ich funkcji i pomagając im w rozwoju zawodowym, pokazujesz, że Ci na nich zależy. Można się zastanawiać, dlaczego to pomaga firmie, bo przecież w biznesie nie chodzi o troskę i dzielenie się, tylko o pieniądze. Tak, to prawda, ale chodzi także o dbanie o pracowników, pomaganie im w rozwoju i wykorzystaniu ich potencjału. W ten sposób masz znacznie większe szanse na zatrzymanie pracowników w przyszłości, a nie na ciągłą rekrutację i ponowne szkolenie. Pamiętaj, że szkolenia i rekrutacja kosztują czas i pieniądze.

Metoda 2: Pomaganie pracownikom w osiągnięciu równowagi między życiem prywatnym i zawodowym

Kolejny temat dotyczy zapewnienia pracownikom odpowiedniej równowagi pomiędzy życiem domowym i zawodowym. W tej kwestii można zrobić tylko tyle, ponieważ nie można zmusić pracownika do podejmowania zdrowych decyzji dotyczących jego samopoczucia, ani też zmusić go do ujawnienia się, gdy pojawią się problemy. Można jednak zwiększać świadomość problemów i okazywać wsparcie w ich rozwiązywaniu.

Dwa główne podrozdziały tej metody dotyczą podnoszenia świadomości na temat zdrowia i dobrego samopoczucia oraz oferowania różnych elastycznych opcji pracy. Oba te elementy pomagają skupić się na zdrowiu. W ten sposób inwestuje się w swoich pracowników. Chorzy pracownicy nie są produktywni, pracownicy, którzy cierpią z powodu bólu spowodowanego niewygodnymi krzesłami biurowymi, nie są produktywni, pracownicy, którzy cierpią z powodu stresu w pracy, nie są produktywni, a pracownicy, którzy są pod presją, godząc obowiązki domowe i zawodowe, również nie są produktywni.

Odpowiedź? Polityka otwartych drzwi, która pozwala pracownikom przyjść do Ciebie, gdy coś stanowi problem, a także podnoszenie świadomości na temat zdrowia i dobrego samopoczucia, aby można było podejmować rozsądne i zdrowe decyzje.

Zwiększanie świadomości problemów zdrowotnych i koncentracja na dobrym samopoczuciu

Jednym z największych problemów zdrowotnych, o jakich można usłyszeć w miejscu pracy, jest stres. Nieleczony stres może zagrażać życiu. Obejrzyj ten film, który wyraźnie pokazuje problemy związane ze stresem w miejscu pracy.

Jak widać na tym filmie, stres wpływa na cały organizm i może również powodować stany lękowe i depresję, co otwiera zupełnie nową, niepożądaną drogę.

Najlepszymi sposobami pomocy pracownikom w radzeniu sobie ze stresem są:

  • Prowadzenie polityki otwartych drzwi i zadbanie o to, by pracownicy czuli się swobodnie i bez osądzania mogli przyjść do Ciebie i porozmawiać o stresie lub presji, pod jaką się znajdują
  • organizowanie regularnych szkoleń i sesji informacyjnych na temat technik radzenia sobie ze stresem
  • Upewnij się, że nie nakładasz zbyt wiele pracy na jedną osobę
  • Stwórz kulturę biurową, która jest wspierająca i zorientowana na pracę zespołową, aby nikt nie czuł się samotnie poddawany nadmiernej presji
  • Zawsze zachęcaj pracowników do robienia sobie przerw w pracy, a przerwę na lunch spędzaj z dala od biurka.

Oprócz stresu, jakie inne problemy zdrowotne w środowisku biurowym powinieneś wspierać swoich pracowników?

Kwestie związane z układem mięśniowo-szkieletowym są bardzo ważne w pracy biurowej. Na pewno zauważyłeś, że w filmie, który właśnie obejrzałeś, jest o tym mowa, ale większość z nich wynika z siedzącego trybu życia i nieprawidłowego siedzenia.

Mówiąc prościej, pracownicy biurowi siedzą o wiele za długo, dlatego ważne jest, aby zachęcać swoich pracowników do jak najczęstszego wstawania i poruszania się, a także wprowadzać kulturę aktywnej pracy w swoim biurze. Ponadto należy przeprowadzać regularne kontrole, aby upewnić się, że pracownicy wiedzą, jak prawidłowo siedzieć, np. w prawidłowej pozycji i jak najczęściej korzystać z ergonomicznych krzeseł.

Warto pomyśleć o takich rzeczach, jak piesze spotkania, stojące biurka, zachęcanie do ćwiczeń podczas przerw, a w zasadzie podnoszenie świadomości w biurze na temat potrzeby wstawania, poruszania się, robienia ćwiczeń rozciągających i koncentrowania się na aktywnej pracy w jak największym stopniu. Nieco później porozmawiamy o czymś, co nazywamy zwinnym miejscem pracy. Jest to z pewnością coś, co możesz rozważyć, wprowadzając to rozwiązanie do swojego biura, ponieważ koncentruje się ono nie tylko na produktywności, ale także na tworzeniu aktywnego środowiska pracy.

Aby zwrócić uwagę na niebezpieczeństwa związane ze zbyt długim siedzeniem przy dużym biurku, zapoznaj się z poniższą infografiką.

Źródło: https://visual.ly/community/infographic/health/get-moving-avoid-health-risks-sedentary-lifestyle

Zwracając uwagę na te kwestie zdrowotne, nie bawisz się w nauczyciela i nie mówisz pracownikom, co mają robić ze swoim zdrowiem, ale doradzasz im i pozwalasz dokonywać zdrowych wyborów.

Pokazujesz również, że Ci zależy, a pracownik, który wie, że jego przełożony troszczy się o jego zdrowie, będzie pracował ciężej niż pracownik, który myśli, że jego przełożonego nic nie obchodzi.

Oferowanie programów elastycznej pracy

Wiele firm odnosi ogromne korzyści z oferowania swoim pracownikom różnych elastycznych opcji pracy.

Bądźmy szczerzy, nie każdy pracownik chce pracować na pełen etat, a nawet jeśli chce, to prawdopodobnie bardziej dlatego, że musi to robić ze względu na zarobki, niż dlatego, że chce spędzać każdy dzień w biurze. Wszyscy mamy obowiązki w domu lub w innych dziedzinach życia, a oferowanie pracownikom możliwości ich wypełniania, przy jednoczesnym zachowaniu możliwości wykonywania pracy, jest dobrym rozwiązaniem.

Do najbardziej popularnych elastycznych opcji pracy należą:

  • Praca zdalna, tj. praca z dowolnego miejsca, pod warunkiem posiadania laptopa i połączenia z Internetem
  • Praca w niepełnym wymiarze godzin
  • Elastyczny czas pracy
  • Praca w domu
  • Godziny roczne

Pracownik, który jest w stanie pracować w sposób, który lepiej odpowiada jego życiu domowemu i zawodowemu, będzie prawdopodobnie o wiele bardziej wydajny niż ten, który zmaga się z kilkoma różnymi zobowiązaniami. Żonglowanie wieloma piłkami w powietrzu jest stresujące, a to nie przekłada się na zadowolenie pracownika.

Mimo to elastyczne warunki pracy muszą mieć sens również dla firmy i w takim przypadku należy omówić je z pracownikiem i dojść do porozumienia, które będzie korzystne dla obu stron. Dobrym rozwiązaniem może być również oferowanie przerw w karierze, zwłaszcza dla pracowników, którzy przechodzą przez przejściowy okres problemów domowych lub po prostu nie są pewni, co dalej robić ze swoją karierą i potrzebują czasu na zastanowienie.

Oferując nowy sposób pracy, pozwalasz pracownikowi pracować w sposób, który mu odpowiada. Jest to jeden z najlepszych sposobów na wydobycie dodatkowej wydajności z pracowników, który może przynieść duże korzyści zarówno firmie, jak i danej osobie.

Metoda 3: Traktowanie wszystkich jak ludzi

Jedna z najbardziej podstawowych metod wydobywania z pracowników tego, co najlepsze, jest jedną z najprostszych. Traktuj swoich pracowników jak ludzi.

To naprawdę takie proste!

Nikt nie chce być traktowany jak liczba, jak statystyka. Pracownicy to żywe, oddychające istoty ludzkie, które mają uczucia, pragnienia, potrzeby, upodobania i niechęci. Traktując swoich pracowników jak zwykłe liczby, tracisz szansę na dodatkowy wysiłek, pomysły, sugestie, a także poważnie obniżasz poziom morale w biurze.

Nie ma znaczenia, czy wyposażysz swoje biuro w najlepsze zestawy mebli biurowych, Twoi pracownicy nie będą czuli się docenieni, jeśli będziesz ich traktować tak, jak trzeba.

Co zatem należy zrobić?

O tych rzeczach nie powinno się mówić, ale zaskakujące jest, jak wiele z nich jest pomijanych podczas pracowitego tygodnia pracy!

  • Słuchaj swoich pracowników, a to oznacza, że naprawdę słuchaj, co się do nich mówi, jak się mówi, czego się nie mówi, a także czytaj ich mowę ciała.
  • Bądź otwarty na sugestie i pomysły i traktuj je wszystkie poważnie. Oznacza to rozważanie ich, sprawdzanie, czy są możliwe do zrealizowania, a jeśli nie są możliwe, wyjaśnianie osobie, która je zasugerowała, dlaczego.
  • Pytaj, nie mów. Z pewnością zdarzyła Ci się sytuacja, w której kierownik lub inna osoba kazała Ci coś zrobić w niezbyt przyjazny sposób. Czy nagle poczułeś się, jakbyś wrócił do szkoły? Prawdopodobnie! Prośba o zrobienie czegoś jest o wiele lepsza niż polecenie. Może i mówisz im to wszystko, ale to, jak to mówisz, robi różnicę.
  • Bądź uczciwy wobec wszystkich pracowników. Oznacza to bycie otwartym i dbanie o to, aby w Twoim biurze przywiązywano wagę do różnorodności i równości. Awanse powinny być rozpatrywane wyłącznie na podstawie wyników i umiejętności, i niczego więcej. Nowe obowiązki powinny być powierzane osobom, które są w stanie je przyjąć i które się do tego nadają, a nie z jakichkolwiek innych powodów.
  • W organizacji należy przyjąć zdecydowane stanowisko przeciwko mobbingowi i upewnić się, że wszyscy wiedzą, jak pilnie zgłaszać przypadki mobbingu. W miejscu pracy powinno być zero tolerancji dla tego typu zachowań.
  • Konflikty należy rozwiązywać szybko i stanowczo, dbając jednocześnie o sprawiedliwość we wszystkich aspektach. Jako menedżer ważne jest również zachowanie bezstronności przy rozwiązywaniu takich problemów i zapewnienie uczciwości przez cały czas.

To są podstawy, ale tak naprawdę wszystko sprowadza się do tego, aby rozmawiać z pracownikami jak człowiek z człowiekiem, bo w końcu to jest właśnie to, co robisz. Zbyt wielu menedżerów w rozmowach z pracownikami polega na autorytecie, co stawia ich "ponad". W takim przypadku pracownicy czują się wyobcowani, być może nawet zaniepokojeni, a to nie jest dobry sposób na wydobycie z nikogo tego, co najlepsze. Wystarczy rozmawiać z pracownikami twarzą w twarz, w sposób swobodny i pełen szacunku.

Poznaj indywidualne osobowości

Bardzo przydatną taktyką dla menedżerów jest poznawanie pracowników i ich typów osobowości. Nie oznacza to, że trzeba ich analizować, ale że trzeba wiedzieć, jak radzą sobie z sytuacjami i jak reagują na pewne kwestie. Dzięki temu można uzyskać ważne informacje o tym, jak najlepiej wykorzystać ich potencjał.

Na przykład, możesz mieć nieśmiałego pracownika, który nie lubi brać udziału w dużych dyskusjach przy krzesłach w sali konferencyjnej. Kiedy jednak rozmawiasz z tą osobą w mniejszej grupie, okazuje się, że posiada ona ogromną wiedzę i ma świetne sugestie. Nie dostrzegając tego faktu, tracisz te sugestie i wkład, jaki pracownik mógłby wnieść do ważnych dyskusji. W takim przypadku należałoby prowadzić mniejsze dyskusje z tą osobą, a nie duże sesje burzy mózgów z udziałem wielu innych osób.

Podobnie może się zdarzyć, że pracownik ma bardzo ekstrawertyczny charakter, jest bardzo żywiołowy i ma mnóstwo świetnych pomysłów, ale trudno mu pracować w ciszy, w cztery oczy. W takim przypadku zachęcanie takiej osoby do współpracy przy biurku z innymi pracownikami pomoże w pełni wykorzystać jej entuzjazm, a jednocześnie zachęci do tego samego innych, spokojniejszych pracowników.

Jeśli nie poświęcisz czasu na poznanie swoich pracowników, skąd będziesz wiedział, jak wydobyć z nich to, co najlepsze? W końcu każdy z nas jest indywidualistą i uniwersalne podejście nigdy się nie sprawdza.

Aby uzyskać więcej informacji na temat różnych typów osobowości i sposobów ich wspierania, obejrzyj ten bardzo interesujący film.

Metoda 4: Optymalizacja środowiska biurowego

Ostatnia metoda polega na optymalizacji środowiska biurowego w celu zapewnienia pracownikom komfortu i wsparcia w trakcie pracy w ciągu dnia.

Z pewnością pamiętasz, że nieco wcześniej wspominaliśmy o powszechnym występowaniu problemów mięśniowo-szkieletowych u pracowników biurowych. Nie jest to zaskoczeniem, jeśli weźmie się pod uwagę ilość czasu spędzanego przy współczesnych meblach biurowych. Nie chodzi o to, aby nie siedzieć zbyt długo, ale o to, jak się siedzi i na czym się siedzi.

Wspomnieliśmy wcześniej o ergonomii i jest to z pewnością coś, co warto dodać do swojego repetytorium profesjonalnych mebli biurowych. Oznacza to, że pracownicy mogą dostosować swoje krzesło do swoich potrzeb, a w razie potrzeby mogą podnieść wysokość biurka, aby upewnić się, że nie patrzą w dół i nie powodują bólu szyi lub górnej części pleców, a także że nie powodują nieprawidłowej pozycji nadgarstków podczas pisania na klawiaturze przez dłuższy czas.

Zwinna przestrzeń robocza

Zwinna przestrzeń robocza to świetny dodatek do każdego biura, który spełnia wiele warunków, aby wydobyć z pracowników to, co najlepsze.

Jest to biuro, które zostało zaprojektowane z myślą o wykonywaniu zadań. Na przykład pracownik może przyjść do pracy danego dnia i zdecydować, gdzie usiądzie, aby wykonać konkretne zadanie, które ma do wykonania. Oznacza to, że zadanie jest wykonywane najlepiej, jak potrafi, ale ma też kilka innych pożądanych efektów ubocznych. Zwinne miejsce pracy ma kilka stref i może oznaczać, że pracownicy pracują na zewnątrz, korzystając ze świeżego powietrza lub naturalnego światła, a także obok innych pracowników, co poprawia atmosferę pracy zespołowej w biurze.

Dobrym pomysłem jest wybór stref. Oznacza to, że biuro będzie podzielone na strefy ciche, przeznaczone do pracy w skupieniu, oraz strefy współpracy, przeznaczone do burzy mózgów i dyskusji. W przestrzeni znajdą się również strefy przerw, strefy dotykowe i strefy relaksu, wszystkie oddzielone za pomocą ścianek działowych, paneli akustycznych i sprytnego rozmieszczenia innych mebli.

Oznacza to również, że nic nie znajduje się zbyt daleko, a cała przestrzeń biurowa jest zoptymalizowana pod kątem komfortu pracy. Magazyny biurowe znajdują się we właściwym miejscu, sala konferencyjna w pobliżu, a każdy pracownik ma możliwość wstawania i przemieszczania się, kiedy tego potrzebuje. Czy teraz widzisz, że zwinne miejsce pracy jest idealne do wyeliminowania zagrożeń związanych z siedzącym trybem pracy?

Aby zobaczyć, jak wygląda zwinne miejsce pracy, obejrzyj ten film, który pokazuje zwinne miejsce pracy w Holiday Extras.

Tworząc miejsce pracy, w którym pracownicy czują się komfortowo, które pomaga im się skupić i skoncentrować, a także takie, które pomaga im się poruszać, robisz wiele, aby uzyskać jeszcze więcej od swoich pracowników.

Podsumowanie

I tak to wygląda! Twoja podróż w poszukiwaniu sposobów na maksymalne wykorzystanie potencjału pracowników jest prawie zakończona.

Poruszyliśmy wiele tematów, ale jesteśmy pewni, że zgodzisz się z nami, że najważniejsze aspekty tego przewodnika opierają się na mówieniu do ludzi dokładnie jak do ludzi.

Łatwo jest zaplątać się w cele, zadania, terminy i zasady, ale w ostatecznym rozrachunku mamy do czynienia z istotami ludzkimi, takimi jak Ty. Jako menedżer zawsze mów do swoich pracowników tak, jak sam chciałbyś, aby do Ciebie mówiono. Traktuj wszystkich tak, jak sam chciałbyś być traktowany. Są to rzeczy, które prawdopodobnie powtarzali Ci rodzice, gdy byłeś mały, ale są one prawdziwe przez całe życie, nawet w zarządzaniu!

W Calibre Office Furniture chcemy przekazać, że maksymalne wykorzystanie potencjału pracowników nie polega na zmuszaniu ich do cięższej pracy za pomocą rygorystycznych celów, ale na wspieraniu ich, zachęcaniu i inspirowaniu. W ostatecznym rozrachunku dobry menedżer powinien być wzorem do naśladowania, więc maksymalne wykorzystanie jego potencjału zaczyna się od Ciebie, osoby czytającej ten przewodnik!

Tworząc wygodne i przyjazne środowisko pracy z wykorzystaniem wysokiej jakości mebli biurowych, pomagasz również dbać o zdrowie i dobre samopoczucie pracowników. Pracownicy biurowi są narażeni na wiele różnych problemów zdrowotnych, a wszystko to z powodu ilości czasu spędzanego przy biurku i sposobu, w jaki zazwyczaj siedzimy. Większość z nas garbi się, ale udzielanie rad dotyczących prawidłowej postawy i tego, czego nie należy robić, może uchronić jednego z pracowników przed bólem dolnej części pleców.

To może być takie proste. Wszystko polega na zachęcaniu i uświadamianiu.

Skupiając się na pracownikach i ich dobrym samopoczuciu, jesteś w połowie drogi. Od tego momentu chodzi o to, aby pomóc im wykorzystać ich potencjał, dać im to, czego potrzebują, aby naprawdę się rozwijać i osiągać sukcesy. Dzięki temu istnieje znacznie większe prawdopodobieństwo, że pracownicy pozostaną z Tobą, niż że odejdą gdzie indziej. W ten sposób zmniejsza się zapotrzebowanie na ponowną rekrutację i szkolenie kolejnych osób.

Mówiąc prościej, maksymalne wykorzystanie potencjału pracowników to korzystna formuła dla wszystkich zainteresowanych, i wcale nie jest to takie trudne!

Dziękuję za przeczytanie!

Rafał Poniedziałek

Redakcja smolinski-foto.pl

Zobacz również