Dość niepokojący wniosek nasuwa się sam - według badań przeprowadzonych przez psychologów z Princeton, potrzeba znacznie mniej czasu, niż mogłoby się wydawać, aby ktoś zrobił pierwsze wrażenie. Czas? Mniej niż sekunda, a właściwie jedna dziesiąta sekundy.
Oznacza to w zasadzie, że nie ma miejsca na błędy!
Dla firmy pierwsze wrażenie jest wszystkim, a pozytywne lub negatywne wrażenie kształtuje się w recepcji. Oznacza to, że recepcja musi mieć przejrzystą ladę, pomocnego, uprzejmego i uśmiechniętego recepcjonistę oraz ogólną atmosferę, która podsumowuje firmę w najbardziej pozytywny sposób. To sporo pracy do wykonania w mniej niż sekundę, ale dzięki odpowiedniemu umeblowaniu biura i ogólnemu nastrojowi panującemu w przestrzeni, osiągniesz sukces.
Jednym z obszarów recepcji, który często bywa pomijany, są krzesła recepcyjne. Muszą one być wygodne, ale nie za bardzo wygodne, nośne, ale nie za twarde - to trudny obszar do osiągnięcia! Właściwy rodzaj krzeseł recepcyjnych będzie inny dla każdej firmy, podobnie jak indywidualna recepcja musi być dostosowana do potrzeb klienta. Poniższe wskazówki powinny Ci pomóc:
- Jeśli masz sofy, upewnij się, że masz również indywidualne krzesła - nie każdy chce siedzieć blisko siebie.
- Upewnij się, że sofy są zawsze czyste
- Unikaj niewygodnych, twardych krzeseł
- Taborety są w porządku, jeśli recepcja ma klimat kawiarni, ale należy ich unikać w innych przypadkach.
- Nie ustawiaj zbyt niskich krzeseł w recepcji - niektóre osoby mogą mieć trudności z wejściem i zejściem z nich.
Jak widać, jest to naprawdę dość proste, jeśli się to rozłoży na czynniki pierwsze.